فروش چسب رابرلاینینگ , فروش چسب لاستیک به فلز , فروش تسمه نقاله

شرکت زرین پوشش ایرانیان

شماره ثبت : ۶۱۱۷۶۱

یکی از چسب های موجود در بازار ،چسب دو طرفه ورقه ای می باشد، که از دو طرف به ماده ای چسبناک آغشته شده است و برای اتصال دو قطعه فلزی و شیشه و…… به کار می رود. که در ادامه به آن می پردازیم:

چسب دو طرفه و کاربردهای آن

این نوع از چسب چیست و چگونه تهیه می شود؟
این محصول نوار چسبی معمولا نازک است. که از دو طرف به ماده ای چسبناک آغشته شده است. که به این ماده چسبناک، ماده حامل یا Carrier می گویند. این محصول پس از طی کردن مراحل ساخت، به یکی از حالت های زیر در می آید:

البته نا گفته نماند که چسب دو طرفه ورقه ای به فشار حساس است. و زمانی که برای اتصال دو قطعه به کار می رود، در انتهای کار به هیچ عنوان مشخص نمی شود. به همین دلیل در کارها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چسب دو طرفه ورقه ای

ویژگی های چسب دو طرفه ورقه ای

چسب دو طرفه ورقه ای دارای ویژگی هایی از جمله چسبندگی بالا ، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و چسبندگی به پلاستیک های کم مصرف سطح وجود دارد.

چسب دو طرفه ورقه ای عمدتا برای گلدوزی کامپیوتری و صنعت کفش و چرم استفاده می شود.

چسب دو طرفه ورقه ای برای چسباندن پاکت ، یادداشت های عمومی ، عکس ها و برخی موارد استفاده در منزل و محل کار مناسب است.

و همچنین چسب دو طرفه ورقه ای چسبندگی دو طرفه قوی ضد ضربه و مقاوم در برابر ترک عملکرد خوب در انواع سطوح را دارا می باشند .عرض ها و ضخامت های مختلفی برای چسب دو طرفه ورقه ای موجود می باشد.

چسب دو طرفه ورقه ای گزینه ای ایده آل برای تثبیت فرش ، اتصال ، همچنین برای آب بندی کیسه های پلی ، چسباندن کاغذ دیواری ، کاغذ و غیره مناسب است. چسب دو طرفه ورقه ای در رنگ های مختلفی مانند سفید ، خاکستری و سیاه موجود می باشد. این به طور گسترده ای در محصولات الکتریکی ، اتومبیل ، کامپیوتر ، اسباب بازی ، تجهیزات ورزشی و غیره استفاده می شود.

انواع چسب دو طرفه :

این چسب ها بر اساس نوع کاربرد در صنایع، ضخامت، سایز، مواد استفاده شده، شفافیت، قدرت چسبندگی، مقاومت دربرابر دما و… تقسیم بندی می‌شوند. چسب دو طرفه شیشه ای یا سلفونی یکی از رایج ترین نوع چسب های دوطرفه می‌باشد. از دیگر انواع چسب دو طرفه می توان موارد زیر را نام برد:

 تناسب ضخامت محصول با کاربرد آن

چسب های دو طرفه در ضخامت های گوناگون ساخته می شوند. اما از نظر ضخامت می توان آن ها را به دو دسته کلی زیر تقسیم نمود:

چسب های با ضخامت کمتر نازک نامیده می شوند. و معمولا برای اتصال قطعات سبک تر به کار می روند. ولی در مقابل چسب های با ضخامت بیش تر در دسته ضخیم ها قرار می گیرند. و برای اتصالات سنگین تر استفاده می شوند.

نوار چسب دو طرفه از ۳ مولفه اصلی تشکیل شده است :

 

۱– لایه میانی (Backing) :

لایه میانی وابسته به نوع استفاده از چسب های دو طرفه متغیر است ، برای سطوحی که سخت و ناهموار هستند لایه می تواند از جنس فوم ضخیم یا ژله ای باشد ، برای سطوح شفاف یا اتصال شیشه ها به هم از لایه میانی شفاف برای ساخت استفاده می شود و برای سطوحی که رفتارهای ویسکوالاستیک دارند لایه میانی می تواند بر اساس نیاز آن ساخته شود .

۲– لایه محافظ چسب یا همان روکش چسب :

یک لایه از جنس کاغذ ، پی وی سی و … که روی سطح آن را با سیلیکون و … پوشانده شده است که در تماس با با سطح چسب لایه میانی به آن نچسبد و نقش بسیار مهمی را در فرآیند جداسازی و استفاده از این چسب ایفا می کند .

۳– سیستم چسب :

انتخاب صحیح چسب مورد استفاده در دو سطح لایه میانی بستگی به نحوه استفاده از نوار دو طرفه دارد :

نوع سطوح و موادی که قرار است به همدیگر اتصال پیدا کنند ، مدتی که قرار این اتصال و چسبندگی برقرار باشد و در کجا قرار است استفاده شود سطوح بیرونی (در فضای آزاد و در معرض نور خورشید ، باد ، باران و …) یا در سطوح داخلی (شیشه ، آئینه و سطوحی که در تماس با مواد مختلف است)

ویژگی های انواع چسب دو طرفه :

  1. چسباندن فوری دو سطح به هم
  2. مقاومت شیمیایی در برخی از چسب های دو طرفه (چسب دو طرفه نسوز)
  3. بی نیاز کردن از پیچ ، میخ و …
  4. بر اثر انبساط و انقباض یا جاهای پرتنش با مشکلی مواجه نمی شوند.
  5. جدا شدن از محل استفاده شده بدون اثر گذاشتن از خود
  6. چسبیدن به اکثر مصالح ، سطوح و مواد از جمله فلز ، شیشه ، کاغذ ، استنلس استیل ، پلاستیک ، پلی کربنات و …

در مقایسه با چسب های مایع ، نوارهای چسب دو طرفه نیازی به زمان گیرش و تمیز کردن نهایی ندارند. همچنین موقع استفاده چسب یا مواد شیمیایی از سطح بیرون نمی زند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *