فروش چسب رابرلاینینگ , فروش چسب لاستیک به فلز , فروش تسمه نقاله

شرکت زرین پوشش ایرانیان

شماره ثبت : ۶۱۱۷۶۱

چسب دو طرفه چیست؟

سوالی که پیش می آید چسب دو طرفه چیست؟ نوار چسب دو طرفه را با نام های نوار چسب دوطرف پوشش یا نوار چسب دو سطح نیز می شناسند برای به هم چسبیدن دو سطح ساخته می شود

این نوار چسب با استفاده از یک لایه چسب نازک به هر دو سطح لایه وسطی و یک لایه محافظ که معمولا از جنس سیلیکون است که برای به هم چسبیدن دو سطح هموار یا ناهموارساخته می شود .

چسب های دو طرفه معمولا حساس به فشار نیز می باشند.چسب های دو طرفه خیلی نازک بعضی اوقات اینقدر نازک هستند که چیزی جز چسب خالص روی یک آستر سیلیکونی نیستند بی شک انتخاب یک نوار چسب دوطرفه مناسب خیلی در ظرافت و کارآیی محصول کاربرد دارد.

چسب دو طرفه

کاربرد چسب دو طرفه چیست؟

چسب دو طرفه  به عنوان چسب اتومبیل شناخته می شود. این اشاره صریح به علت کاربرد این چسب در متصل کردن زه  و داشبورد اتومبیل و چسباندن تزیینات بر روی اتومبیل، دیده می شود. به راحتی با کمک این چسب می توان وسایلی را که از روی داشبورد سقوط می کنند را به آن متصل نمود.

یا قصد ثابت نگه داشتن وسیله ای در خانه مثل آینه یا فرش و یا قاب عکس را داشته باشیم استفاده می گرد.

پارچه و الیاف به کمک چسب دو طرفه در صنایع مختلف چسبانده می شوند. چسب دو طرفه، به منظور چسباندن عایق های حرارتی و برودتی نیز استفاده می شود.

از  چسب دو طرفه  برای اتصال انواع فوم ها و پلی اتیلن در صنایع مختلف استفاده می شود. در صنعت لوازم خانگی و بسته بندی، از  چسب دو طرفه  برای چسباندن بسته ها و قطعات استفاده می شود.

انواع چسب دوطرفه

برخی از مصرف کنندگان تنها بر این تصور هستند که برای داشتن ویژگیهای چسب دو طرفه با کیفیت تنها باید چسب های برند خریداری کنیم . با نگاهی به تولید انواع چسب های دو طرفه می توان دریافت که این دیدگاه کاملا اشتباه است چرا که هر مدل چسبی برای کاربردهای خاصی تولید می شود .

از این رو گونه های چسب دو طرفه را اگر بهتر بشناسیم  می توانیم بهترین چسب دو طرفه متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنیم و هم ویژگیهای چسب دو طرفه با کیفیت را حفظ کنیم  و نیازی به آزمون خطا در چسب کاری خود نداشته باشیم انواع چسب های دو طرفه رایج عبارتند از :

1-چسب دوطرفه کلیشه

از بهترین چسب دوطرفه آلمانی موجود در بازار جسبهای کلیشه یا چسب پایه کلیشه میباشند . این نوع چسب دو طرفه ساختاری از فوم های فشرده با چسبندگی بالا دارند که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود  این نوع چسب کاملا انعطاف پذیر بوده و از ویژگیهای منحصر بفرد آن ،به این می توان اشاره کرده که این چسب بعد از یک بار استفاده با حفظ درصد قابل توجهی از  خواص چسبندگی خود را حفظ می کند و بدون به جا گذاشتن اثری از خود روی سطح بلند می شود  .

2-چسب دوطرفه ژله ای

از دیگر چسبهای دو طرفه  پر کاربرد در صنعت چسب های صنعتی چسب دو طرفه ژله ای می باشند که بر خلاف بیشتر چسب های دورو برای اکتیو شدن نیاز به جذب حرارت دارند . این چسبهای که با عنوان چسب دوطرفه ژله ای شناخته می شوند برای وصله کردن اجسام سخت و نیاز به چسبهای انعطاف پذیر مورد استفاده قرار می گیرند . رول های استاندارد این چسبها 30 متری ، 50 متری  و 100 متری در عرض های کامل 105 سانتی متری ، 5 سانتی ، 3 سانتی و 2 سانتی موجود می باشد.

3-چسب دوطرفه پوست پیازی

چسب های پوست پیازی دو طرفه چسب هایی هستند که مدل بسیار نازک تر از چسب های سیلیکونی هستند به طوری که اگر با احتیاط عملیات چسب کاری انجام نگردد پاره می شوند .

شاید گاهی اوقات حتی فکر کنید که این چسبها کاغذی هستند اما این گونه نیست،چسب های پوست پیازی بر خلاف نازکی و ظرافت خود  بسته به برند های مورد استفاده بسیار قوی و محکم می باشند و چسبندگی بسیار بالایی را ارائه می کنند .

4-چسب دوطرفه تسا

چسب تسا یا تزا tesa از بهترین برندهای چسب دو طرفه آلمانی است . این برند بهترین برند چسب دوطرفه در ایران بشمار می رود . در بیشتر اصنافی که چسب دو طرفه مصرف می شود استفاده از چسب تسا فوم یا شیشه ای اولین پیشنهاد چسب دوطرفه برای ارائه بهترین کیفیت چسبندگی می باشد .

چسب دوطرفه تزا در تولید قاب شاسی ، انواع تزییات منزل ، مصارف صنعتی همچون کاربردهای پزشکی ،  صنایع کیف و کفش ، تولید قطعات الکتریکی ، تولید قطعات الکترونیکی همچون کامپیوتر ، آلبوم دیجیتال ،کارتن سازی ، استفاده در خیاطی ها و خودرو سازی و کلی کاربردهای دیگر امروزه دیده می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *